Ett helsike att komma på en bra rubrik

Jag skriver och skriver och skriver den här relativt varma vinterdagen. Jag ändrar i ett manus som jag fått tillbaka för redigering och samtidigt skriver jag på ett annat manus. Jag växlar mellan dem för att få lite variation.

Men det här med rubriken. Inget av de två manus jag just nu arbetar med har en bra rubrik. Jag blir aldrig nöjd, oavsett hur många förslag jag kommer på, eller får hjälp att komma på. Det är så mycket som ska rymmas i de där fåtal orden som står på bokens framsida. Jag vill att det ska ge en känsla av bokens handling och man ska förstå vilken genre boken tillhör.

Hur sammanfattar man en hel bok på några fåtal ord?

questions-1922476_960_720

 

Leave a Reply

